Ciekawostki z ...Informacje

Od przyszłego roku będą obowiązywały ograniczenia reklamy piwa w mediach

Już od przyszłego roku będą obowiązywały ograniczenia reklamy piwa w mediach. Komitet Stały Rady Ministrów zaakceptował projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który pozwala promować ten trunek jedynie między godz. 23:00, a 6:00 rano

Reklamy piwa tylko między godz. 23:00 a 6:00

Dotychczas piwo można było reklamować już od godz. 20:00 do 6:00 rano. Ministerstwo Zdrowia chce skrócić ten czas o trzy godziny w trosce, jak mówi, o zdrowie publiczne, zwłaszcza osób małoletnich, które stanowią sporą grupę odbiorców w tzw. prime time (w godz. 20:00 -23:00).

Chociaż różne organizacje społeczne i, co naturalnie, branża piwowarska, tłumaczą, że „nie ma korelacji między reklamą piwa a wzrostem konsumpcji alkoholu”, projekt przeszedł etap konsultacji i został przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów. Niemal bez poprawek. Pozwolono tylko na przesunięcie terminu jego wejścia w życie z 30 czerwca 2018 r (jak pierwotnie zakładano) na 1 stycznia 2019 r. Ograniczenia w emisji reklam piwa mają obowiązywać m.in. w telewizji, radiu, kinach i teatrach.