Hej
Wiem, że każdy ma inny cel w bieganiu i wiem, że są wśród nas osoby, które poza przyjemnością z biegania 😁 pragną zrzucić kilka kilogramów 😎 podsyłam Wam troszkę teorii i najbardziej czytelne schematy jakie znalazłam 🧐

CHUDNIECIE

Przedziały tętna służące odpowiedniemu spalaniu kalorii

Przedziały tętna, w jakich trening służący odchudzaniu powinien się mieścić to wartości pomiędzy 60% a 80% naszego HR max.

Wzór na obliczenie odpowiedniego tętna wygląda następująco:

Kobiety: HRmax = 210 – 0.5 x wiek – 0.022 x waga

Mężczyźni: HRmax = 210 – 0.5 x wiek – 0.022 x waga + 4),

Stąd wiemy, że jego HR max to 190. Dzięki czemu może on określić swoje wartości 60% i 80%, czyli odpowiednio: 114 i 152. Przedziały te odpowiadają za intensywność ćwiczeń, która:

W przedziale 60-70% sprawia, że tracimy na wadze i budujemy wytrzymałość.

W przedziale 70-80% sprawia, że tracimy na wadze i poprawiamy swój układ sercowo-naczyniowy.

I PAMIĘTAJCIE ‼️

Każdy z nas zaczynając biegać, zaczyna z innego poziomu wyjściowego. Tzn. dla jednego przebiegnięcie 15 minut bez przystanku nie będzie stanowiło większego problemu, natomiast znajdą się osoby, którym po kilkuset metrach truchtu serce podejdzie do gardła. Z początku przeplataj bieg z marszem, stopniowo zmniejszając czas marszu przy jednoczesnym zwiększaniu czasu biegu. Więcej nie oznacza lepiej. Stopniowo i ostrożnie zwiększaj pokonywane dystanse.

materiał: Mariola Pinocy