Region: Bilety komunikacji miejskiej teraz także w aplikacji Żappka
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Metropolii GZM zyskali nową możliwość zakupu biletów. Od teraz mogą je nabyć w aplikacji Żappka, należącej do sieci sklepów Żabka. To kolejne udogodnienie wprowadzone przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, które wpisuje się w rosnący trend cyfryzacji sprzedaży biletów.
W aplikacji dostępne są bilety jednorazowe oraz bilet Dzienny i Grupowy. Jak podkreśla rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek, celem jest nie tylko zwiększenie dostępności samego transportu publicznego, ale również ułatwienie zakupu biletów. W dobie cyfrowych rozwiązań i rosnącej popularności aplikacji mobilnych naturalnym krokiem było poszerzenie sieci sprzedaży właśnie o Żappkę.
Statystyki jasno pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają bilety w wersji elektronicznej. W 2022 roku za pomocą telefonu kupili 34% wszystkich biletów, natomiast dwa lata później wynik ten wzrósł już do 54%. Współpraca z siecią Żabka to kolejny krok w kierunku ułatwienia podróży, a także zwiększenia dostępności biletów w miejscach, które pasażerowie odwiedzają na co dzień.
Choć bilety w aplikacji Żappka to duże ułatwienie dla podróżnych, aplikacja Transport GZM pozostaje jedyną, w której można kupić wszystkie bilety dostępne w ofercie, w tym bilety długookresowe. Tym samym pasażerowie mają coraz więcej możliwości dostosowania zakupu biletów do własnych potrzeb i przyzwyczajeń.
Info: ZTM