Optymalizacja budżetu reklamowego w Google w 2 krokach. Przeczytaj nasz poradnik
Optymalizacja budżetu reklamowego w Google w 2 krokach. Przeczytaj nasz poradnik
Za niezwykle ważnym terminem „efektywność działania marketingu” kryje się nie tylko dokładna ilość pozyskanych Klientów, ale również koszt dotarcia do pojedynczego, potencjalnego odbiorcy. Nie od dzisiaj wiadomo, że wyszukiwarka Google jest narzędziem, gdzie możesz znaleźć naprawdę dużo osób wykazujących zainteresowanie konkretnymi usługami czy dowolnym produktem. W tym artykule specjaliści z agencji www.afterweb.pl podpowiadają, w jaki sposób pozyskiwać Klientów w zgodzie ze sztuką optymalizacji budżetu. Na skuteczny marketing nie musisz już wydawać kroci!
Pozycjonowanie stron i kampanie Google Ads zacznij od fundamentów
A są nimi słowa kluczowe, czyli swego rodzaju łącznik pomiędzy przedsiębiorcami a Klientami z wyszukiwarki Google. Nieumiejętna selekcja takich fraz może powodować nie tylko zdecydowanie zaniżoną skuteczność marketingu, ale również wysokie koszty promocji. Dla lepszej optymalizacji budżetu kampanii Google Ads czy działań SEO zaleca się wybór wyłącznie sprzedażowych słów kluczowych. Co to oznacza w praktyce? Całkowicie zrezygnuj z ogólnych haseł, jakie nie mają żadnych szans na pozyskiwanie Klientów. To istotne zwłaszcza w Google Ads, gdzie obowiązuje płatność za pojedyncze kliknięcie. Pozycjonowanie stron internetowych także na tym skorzysta – dzięki higienizacji haseł, budżet przeznaczany na SEO będzie efektywniej wykorzystywany.
„Najlepszym sposobem na znalezienie sprzedażowych fraz kluczowych dla Twojej firmy będzie skorzystanie z darmowego narzędzia Planer Słów Kluczowych od Google. Tylko tam znajdziesz nie tylko rekomendowane hasła, ale także zweryfikujesz ich potencjał czy sprawdzisz zakres widełek dla kampanii Google Ads. Z oprogramowania może skorzystać każda osoba posiadająca konto Gmail, a dane przedstawione przez Planer są zweryfikowane przez algorytm i całkowicie wiarygodne!”
Oszczędzaj środki reklamowe, ale nie rezygnuj z jakości reklamy. To jest możliwe!
Samo ustawienie kampanii Google Ads bądź rozpoczęcie działań pozycjonujących witrynę jest zaledwie początkiem drogi ku zwiększeniu popularności strony w internecie. Żeby wszystkie wyżej wymienione metody marketingowe spełniły oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób, musisz zadbać o odpowiednią stronę techniczną reklamy w wyszukiwarce. W przypadku kanału Google Ads sprawa jest prosta – pilnuj wybranych słów kluczowych, stawek CPC za pojedyncze kliknięcie oraz budżetów dziennych i miesięcznych. Szczególną uwagę warto zwrócić również na listę wyszukiwanych haseł. Zaprowadzając tam porządek, wyeliminujesz ryzyko efektu przepalenia budżetu na kliknięcia od Klientów, którzy nie pochodzą z wybranej grupy docelowej.
Techniczna strona pozycjonowania, o którą warto zadbać już od pierwszego dnia, to konieczność przystosowania portalu do algorytmu wyszukiwarki Google oraz czynników UX, odpowiadających za wygodę korzystania z serwisu. Profesjonalne SEO to także odpowiedni profil linkowania czy też publikacje w renomowanej prasie internetowej. W zdecydowanej większości przypadków, tego typu praca leży po stronie doświadczonych specjalistów, wykonujących pozycjonowanie stron dla firm. Warto podkreślić, że nawiązanie takiej współpracy to decyzja bezpośrednio wpływająca na efekt reklamy w wyszukiwarce Google. Większość czynności wymaga albo specjalistycznej wiedzy, albo dostępu do rzetelnych narzędzi. Samodzielnie wykonywane pozycjonowanie, zresztą tak samo jak kampanie Google Ads, mogą nie przynieść niezadowalające rezultaty czy nawet rosnące rachunki za działania reklamowe. Najatrakcyjniejszą cenę za pozyskiwanie linków oraz pracę specjalistów uzyskasz tylko przy wsparciu agencyjnym!