Knurów: Przełom w sprawie codziennych połączeń kolejowych z Knurowa?
W materiałach dotyczących przebudowy linii kolejowej 141 Gliwice – Zabrze Makoszowy – Kochłowice – Katowice udostępnionych na stronie PKP PLK dowiadujemy się nie tylko o docelowych parametrach linii po modernizacji, ale także o planowanych połączeniach i ich częstotliwości.
Warto podkreślić, że są to zadeklarowane ilości kursów, które są planowane do wdrożenia w perspektywie do 2028 roku.
To co dla nas – mieszkańców Knurowa – jest najważniejsze:
Uruchomienie codziennych połączeń kolejowych w relacjach:
♦️LINIA S77: Gliwice – Knurów – Rybnik – 7 par połączeń (częstotliwość 120 – 180 min).
Według wstępnych ustaleń linia powinna być obsługiwana taborem typu ELF – EN76.
Mają pojawić się nowe przystanki w okolicy Sośnicy i Os. Wyzwolenia. W planach jest także wybudowanie przystanków kolejowych w Gierałtowicach, Knurowie (bliżej centrum miasta) i Szczygłowicach. Ponadto analizowana jest koncepcja połączeń Katowice – Knurów po zmodernizowanej infrastrukturze.
Na podstawie zebranych informacji udało się nam również ustalić, jakie linie w naszym regionie zostaną uruchomione w perspektywie najbliższych kilku lat:
Zawiercie – Tarnowskie Góry 12 par (z Katowic)
Tychy – Bieruń Stary – Oświęcim 17 par (przedłużenie linii S4 – z Katowic)
Dąbrowa Górnicza – Sławków 16 par (przedłużenie S41 z Tychów)
Katowice – Zabrze Makoszowy – Gliwice 18 par
Jastrzębie Zdrój – Żory – Rybnik 6 par
Rybnik – Pszczyna – Bielsko-Biała 6 par
Jastrzębie Zdrój – Żory – Orzesze – Katowice 12 par
Bielsko – Skoczów – Cieszyn 8 par
Rybnik – Gliwice 7 par
Bytom – Gliwice 18 par (wprowadzenie nowych postojów)
Zabrze – Ruda Orzegów – Bytom
Katowice Ligota – Katowice Murcki – Tychy
Rybnik – Tychy – Katowice
Racibórz – Racławice Śląskie 4 pary
Zobaczymy co przyniesie przyszłość, ale wierzymy, że potencjał i możliwości transportowe w naszym województwie zostaną w pełni wykorzystane
Info: Kolej na Knurów