KnurówNewsy

Jakie będą dalsze losy budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy Ogana ?

Sprawozdanie z dotychczasowych działań przy realizacji inwestycji przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Adam Sobierajski podczas ostatniej sesji Rady Miasta.
Szczegółowych wyjaśnień Komisji udzieliła Naczelnik Wydziału Inwestycji Ewa Szczypka w zakresie:
– Przygotowania projektowego i prawidłowości przyjętego do realizacji projektu budowlanego
– Czy były w projekcie błędy projektowe i czy zostały wyciągnięte konsekwencje wobec projektantów?
– Ile kosztowało wdrożenie i realizacja projektów zamiennych i jak to wpłynęło na cały cykl realizacji zadania?
– Jakie działania zostały podjęte przez organa nadzoru celem wyegzekwowania wobec wykonawcy harmonogramu terminowego i rzeczowego
– Czy wszystkie prace są wykonane zgodnie z projektem lub pracami zamiennymi i czy zostały wykonane zgodnie z SIWZ oraz sztuką budowlaną ?
– Czy jakość zastosowanych materiałów jest zgodna z przyjętymi założeniami? Jest potrzebna ekspertyza rzeczoznawcy.
– Ile gmina Knurów poniosła strat finansowych w wyniku realizowanej inwestycji?
– Czy została przeprowadzona inwentaryzacja przeprowadzonych robót i ile trzeba jeszcze środków finansowych na dokończenie zadania?
– Kto personalnie odpowiada za realizację zadania?
– Czy w wyniku realizowanych robót gmina Knurów utraciła jakieś korzyści i czy grozi nam utrata dotacji przyznanych na ten obiekt ?

Komisja stwierdziła, że po stronie inwestora nie było żadnych uchybień a inwestycja realizowana przez firmę A1 Projekt wg umowy z dnia 12 czerwca 2015 r była pięciokrotnie aneksowana. Narady odbywały się co tydzień. Wykonawca był zobowiązany do zakończenia robót do 29 lutego 2016 r i nie wykonał ich w terminie. W wyniku tego będzie zobowiązany do zapłaty kwoty 415 893,54 zł.
W trakcie realizacji inwestycji zapewniono wielobranżowy nadzór inwestorski nad realizacją robót.
Wykonane roboty są zgodne z projektem z wyjątkiem robót dotyczących elewacji wykonanych z płyt poliuretanowych z okładziną klinkierową. Jakość materiałów jest zgodna z założeniami pierwotnymi.
Na dzień 4 października 2016 r gmina Knurów nie poniosła strat finansowych w wyniku opóźnienia wyżej wymienionej inwestycji.
W dniu 15 czerwca 2016 r dokonano z wykonawcą przeglądu przedodbiorowego robót i w protokole wyszczególniono usterki do usunięcia. Część usterek została przez wykonawcę usunięta.
Do dnia 4 października 2016 r wykonawca nie zgłosił gotowości do dokonania odbioru.
Nie dokonano więc do dnia 4 października 2016 r odbioru końcowego robót.
Środki publiczne na zapłatę faktur w kwocie 1 987 108,16 zł zostały wydatkowane zgodnie z postanowieniami zawartych umów z wykonawcą robót na podstawie protokołów odbiorów częściowych.
Do zapłaty pozostaje kwota 883 912, 69 zł.
Na dzień 4 października 2016 r gminie nie groziła utrata dotacji.

Na chwilę obecną więc nie działa winda, która pomimo zakończenia robót nie może być użytkowana, gdyż nie było odbioru. Jest to spore utrudnienie dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami które aby załatwić sprawę w Urzędzie muszą wjechać z tyłu budynku i prosić o zejście urzędnika aby załatwić sprawę.

Opracował : Artur Socha