Gliwice: Policjantka i rzeczniczka praw konsumenta spotkały się z seniorami
Dużym zainteresowaniem cieszą się spotkania prowadzone przez gliwicką policję wśród seniorów na terenie naszego miasta i powiatu. Asp. sztab. Aneta Sokalla z Zespołu ds. Profilaktyki Społecznej, Nieletnich i Patologii Wydziału Prewencji KMP Gliwice przypomniała najważniejsze zasady bezpieczeństwa, w tym – jak najlepiej ustrzec się przed przestępcami działającymi metodami „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na pracownika administracji”.
Funkcjonariuszka wspomniała również o pomocnych aplikacjach, czyli Moja Komenda i Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa. Każdy z seniorów posiadających telefon typu smartfon mógł osobiście sprawdzić, jak aplikacje działają i z jaką łatwością można zgłaszać swoje problemy odpowiednim służbom.
Tym razem z policjantką przybyła na spotkanie rzeczniczka praw konsumenta, pani Anna Nidzińska. Opowiedziała ona o niebezpieczeństwach zawierania umów telefonicznych po zawyżonych cenach w stosunku do tych rynkowych. Przestrzegała przed oszustwami w zakresie sprzedaży gazu, energii elektrycznej czy usług telekomunikacyjnych, tłumaczyła sposoby skutecznego odstąpienia od zawartej już umowy. W spotkaniu wzięło udział 36 osób.
Spotkanie mogło się odbyć dzięki uprzejmości pracowników socjalnych OPS w Gliwicach, filii nr 3, paniom Beacie Skuzie i Natalii Pruskiej, którym serdecznie dziękujemy za zaangażowanie w pracę profilaktyczną.
info: KMP Gliwice