GliwiceInformacjeRegion

Gliwice: Od kiedy roznoszenie decyzji podatkowych?

7 lutego w Gliwicach rozpocznie się doręczanie decyzji ustalających wysokość podatków lokalnych, w tym podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i leśnego. To czas, gdy mieszkańcy mogą spodziewać się otrzymania informacji o wysokości należnych opłat.

Decyzje są przeznaczone dla wszystkich osób fizycznych będących podatnikami, a jeśli nieruchomość jest współwłasnością, każdy ze współwłaścicieli otrzyma osobny egzemplarz dokumentu. Warto pamiętać, że wskazany w decyzji podatek jest ustalony w jednej kwocie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie indywidualnie dla każdego z nich.

Tak jak w poprzednich latach, doręczanie decyzji przez pracowników Urzędu Miejskiego odbywać się będzie w dni robocze w godzinach popołudniowych oraz w soboty, zawsze najpóźniej do godziny 19:00. Warto również pamiętać, że każda decyzja zawiera indywidualny numer rachunku bankowego, na który można dokonać wpłaty podatku. Można to zrobić przez tradycyjny przelew, na poczcie lub innych punktach, które oferują takie usługi, jak również przez platformę GEPAR z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Należy podkreślić, że pracownicy Urzędu Miejskiego nie przyjmują wpłat podatkowych, a pierwszy termin zapłaty pierwszej raty upływa już 15 marca. Dla osób, których kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek trzeba będzie uiścić jednorazowo w tym właśnie terminie. Warto zaznaczyć, że wpłaty gotówkowe na konta urzędu są możliwe bez prowizji w placówkach Poczty Polskiej na terenie Gliwic.

W Urzędzie Miejskim nie jest możliwe dokonywanie wpłat podatkowych, dlatego mieszkańcy proszeni są o skorzystanie z wymienionych wcześniej metod.

Info: UM Gliwice

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *