Gliwice: Centrum Przesiadkowe. Ponowne zmiany na Kolberga!
Zgodnie z deklaracją wykonawcy, 21 czerwca w godzinach porannych zacznie obowiązywać kolejny etap organizacji ruchu związany z budową Centrum Przesiadkowego w Gliwicach. Czasowo wyłączony z ruchu zostanie znów wlot ul. Kolberga na ul. Tarnogórską. Objazd do ul. Kolberga będzie prowadził ulicami Świętojańską i Udzieli. Prosimy o zachowanie ostrożności oraz zwracanie uwagi na oznakowanie tymczasowe!
Przypomnijmy, że powstające po północnej stronie gliwickiego dworca Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Postępy prac na placu budowy są coraz bardziej widoczne!
Na pierwszym segmencie zadaszenia Centrum Przesiadkowego trwają obecnie prace związane z pokryciem dachowym, montażem tras kablowych oraz instalacją odwodnienia. Zakończono montaż konstrukcji stalowej segmentu numer dwa i rozpoczęto wykonywanie konstrukcji segmentu numer trzy.
W powstającym budynku obsługi pasażerskiej kontynuowane są prace związane z murowaniem ścian oraz wykonaniem aluminiowej elewacji. Rozpoczęto także roboty związane z instalacjami wewnętrznymi. Poza tym wykonano fundamenty budynku usługowego (z pomieszczeniami przeznaczonymi pod wynajem), a w sąsiadującej z kompleksem Centrum Przesiadkowego zabytkowej wieży ciśnień wzmocniono istniejące stropy, wykonano iniekcję rys i wystartowano z montażem wzmacniających mat z włókna węglowego na elewacji.
Rozpoczęto przebudowę ul. Tarnogórskiej: wykonano częściowo frezowanie istniejącej jezdni i rozpoczęto wykonywanie konstrukcji nowej nawierzchni. Prowadzone są także roboty związane z wykonaniem murów oporowych (od strony ul. Kolberga). W dalszym ciągu kontynuowane są prace związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną, wykonywaniem konstrukcji pod przyszły układ drogowy, montażem instalacji elektrycznych i wykonaniem nowych okładzin ściennych w istniejącym przejściu podziemnym oraz wykonaniem instalacji elektrycznej i wentylacji w nowym tunelu.
Inwestycję po północnej stronie dworca PKP realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.
Info: gliwice.eu
fot. R. Neumann/archiwum UM w Gliwicach