GliwiceInformacjeRegion

Gliwice: „Telefon życzliwości” dla seniorów

Gliwiccy seniorzy zyskają nową możliwość wsparcia i kontaktu z życzliwą osobą dzięki inicjatywie „Telefon życzliwości”. Od 18 listopada osoby starsze będą mogły dzwonić pod numer 510-230-120 w poszukiwaniu rozmowy, informacji lub wsparcia.

Telefon będzie działał w każdy poniedziałek między godziną 11:00 a 14:00. Wolontariusze obsługujący linię oddzwonią także do osób, które próbowały się połączyć poza dyżurem.

Inicjatywa została zorganizowana przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we współpracy z Radą Seniorów Miasta Gliwice. Współdziałanie z seniorami było kluczowe, ponieważ to właśnie oni najlepiej znają potrzeby i problemy swoich rówieśników.

Wolontariusze, którzy będą obsługiwać telefon, to osoby starsze, pragnące pomagać innym. Na szkolenia zgłosiło się 28 chętnych, którzy pod okiem specjalistów, takich jak psychologowie, pedagodzy czy pracownicy Ośrodka Interwencji Kryzysowej, uczą się jak reagować na trudne sytuacje, radzić sobie z emocjami i udzielać informacji o dostępnych formach wsparcia.

Telefon życzliwości to odpowiedź na potrzeby osób starszych, które nie mają wsparcia bliskich, czują się osamotnione lub zagubione. Linia może także pomóc w nawiązywaniu nowych znajomości i zachęcać do uczestniczenia w różnych formach aktywności.

Projekt będzie działał pilotażowo do końca roku, by sprawdzić, jak dużym zainteresowaniem cieszy się ta inicjatywa i czy wymaga zmian, np. w zakresie częstotliwości dyżurów.

W przypadku propozycji dotyczących telefonu życzliwości, osoby zainteresowane mogą skontaktować się z Bernadetą Bonus z Ośrodka Pomocy Społecznej w Gliwicach pod numerem telefonu 517-080-877 lub wysyłając e-mail na adres bonus_b@ops.gliwice.pl.

Info: UM Gliwice