Gliwice: Masz apetyt na kulturę? Skorzystaj z bogatej oferty Centrum Kultury Victoria!
Ponad 400 rozmaitych wydarzeń, w których udział wzięło 100 tysięcy uczestników – taką statystyką dla Centrum Kultury Victoria zakończył się miniony rok. Co zaplanowano na następne miesiące? 2024 rok będzie obfitował w kolejne ciekawe wydarzenia kulturalne i edukacyjne, różnorodne imprezy rozrywkowe. Do tego CKV stawia na rozwój aplikacji GAMA i nowe pomysły z cyklu #madeingliwice. Będzie w czym wybierać!
Tak brzmi nowe hasło Victorii na 2024 rok. To nie znaczy, że towarzyszące instytucji do tej pory #BLISKO całkiem odchodzi do lamusa – centrum kultury wciąż chce być blisko ludzi, chce być jak najbardziej dostępne dla swoich odbiorców.
– „𝗞𝗨𝗟𝗧𝗨𝗥𝗔 𝗭𝗠𝗜𝗘𝗡𝗜𝗔 to idea, która pulsuje w każdej propozycji Centrum Kultury Victoria w Gliwicach. Pragniemy otworzyć przed Państwem drzwi do fascynującego świata sztuki, edukacji i przeżyć kulturalnych, które nie tylko rozwijają umysł, ale również inspirują do zmiany. Realizując nasz program, obserwujemy jak kultura zmienia odbiorców naszych wydarzeń, otoczenie, sposób myślenia, świadomość, relacje międzyludzkie” – mówi Paweł Ciepliński, dyrektor miejskiego Centrum Kultury Victoria.
Początek roku to dla ludzi Victorii intensywny czas pracy nad planami na kolejny sezon. Oferta budowana jest tak, by każdy zainteresowany znalazł w niej propozycje dla siebie. I tak miłośników klasyki z pewnością ucieszy zapowiedź zbliżających się Ostatków z ELEGANZĄ, jubileuszowej edycji Wiosny z Fryderykiem, koncertów organizowanych w ramach Otwartego Salonu Muzycznego czy Gliwickiego Festiwalu Bachowskiego. A może lubicie jazz? Rozbrzmiewać będzie tradycyjnie w hali modeli GZUT (Jazz w Ruinach) oraz w amfiteatrze w Sośnicy (Polish Happy Jazz).
W połowie marca Gliwice zamienią się w słoneczną Jamajkę, gdzie króluje reggae (Winter Reggae). Latem znów rozgoszczą się u nas Ulicznicy (Festiwal Artystów Ulicy), w sobotnie wieczory muzyka rozbrzmiewać będzie w Parku Chopina (Parkowe Lato), a niedzielne wieczory spędzać będziemy wspólnie oglądając filmy pod gołym niebem (Letnie Kino Plenerowe). Rok zakończy Gliwicki Jarmark Bożonarodzeniowy – wspólne kolędowanie, przedświąteczne zakupy i spotkania w gronie przyjaciół.
To tylko kilka z bardzo wielu zaplanowanych wydarzeń. Niektóre odbywają się w Gliwicach od wielu lat, a Victoria współpracuje z ich dotychczasowymi organizatorami. Miejska instytucja kultury nieustannie pracuje także nad autorskim programem, a w nim na dobre zagościły: Podwórko (impreza z okazji Dnia Dziecka), Show Off Fest (koncerty na pożegnanie wakacji) i Prywatki w Bojkowie (zabawy taneczne w retro stylu).
Świetnym przykładem autorskiej imprezy jest także True Tone Festival – przed nami trzecia edycja wydarzenia, o którym słychać już w muzycznym świecie poza granicami Gliwic. Miniona edycja przyciągnęła do naszego miasta gości z Opola, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Warszawy. Siłą tego wydarzenia jest twórczość artystów nowego pokolenia, którzy porywają publiczność swoją charyzmą sceniczną.
– „True Tone Festival w tym roku wystartuje 24 maja, finał zaplanowaliśmy na 1 czerwca. Na koncertach spotkamy się w Ruinach Teatru Victoria i na Scenie Bojków. 11 koncertów w 6 dni! Pojawi się kilka nowości, ale o tym już wkrótce. Zapiszcie sobie daty i do zobaczenia” – zaprasza Łukasz Kwaśniewski, zastępca dyrektora CKV ds. programowych. Program True Tone Festiwal już jest dopięty i za chwilę będą ogłaszani tegoroczni artyści.
Victoria nieustannie poleca także program Kina Amok, które włączone zostało w jej struktury organizacyjne, oraz Stacji Artystycznej Rynek, która zaprasza na warsztaty dla dzieci, wystawy, spotkania autorskie, kameralne koncerty.
Wiosną minie pierwszy rok działania Gliwickiej Aplikacji Miejskich Aktywności, która z każdym miesiącem zyskuje kolejnych użytkowników. To stale aktualizowany zbiór wydarzeń z Gliwic, przewodnik po mieście, narzędzie, które pomaga organizatorom imprez w promocji swoich eventów. Wiele funkcji w jednej aplikacji, którą każdy z nas może zupełnie za darmo pobrać na swój telefon z popularnego sklepu (Google Play i AppStore – należy wpisać „GAMA Gliwice”).
GAMA odnotowała już ponad 6 tysięcy pobrań, a podczas niespełna roku wprowadzono do niej blisko 2 tysiące wydarzeń! Jak zapowiada Victoria, w przypadku aplikacji nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i cały czas pracuje nad wprowadzeniem kolejnych funkcjonalności.
W najbliższych miesiącach Centrum Kultury Victoria planuje również rozwijać działania spod znaku „Made in Gliwice”, których założeniem jest promocja lokalnych artystów, projektów i miejsc otwartych na kulturę. Służą do tego podcasty, audycje radiowe, artykuły ukazujące się w prasie i lokalnych mediach.
W minionym roku Victoria stworzyła i rozbudowała bazę gliwickich twórców, w której znajdują się wizytówki ponad 30 artystów. Pojawiły się także gadżety dla miłośników Gliwic (emaliowane kubki, zimowe czapki, świetne termosy, itd.), dostępne w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej w Centrum Przesiadkowym.
Rozbudziliśmy Wasz apetyt na kulturę?
Info: UM Gliwice