ZTM DOŁĄCZA DO AKCJI PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI
Zarząd Transportu Metropolitalnego włączył się w akcję informacyjną dot. koronawirusa oraz we współpracy z operatorami podjął działania zapobiegające zakażeniu. Między innymi szczególnie dokładnie ma być przeprowadzane mycie pojazdów, drzwi mają być otwierane automatycznie i wzmożone będą kontrole czystości.
Koronawirus powoduje gorączkę, kaszel, duszności, bóle mięśni i zmęczenie. Przenosi się drogą kropelkową, a więc podczas kaszlu, kichania i mówienia. Wraz ze zwiększonym ryzykiem zakażenia ZTM podjął działania ukierunkowane na zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów.
Na co dzień obowiązujące w komunikacji miejskiej standardy obligują operatorów ZTM do codziennego czyszczenia pojazdów. Organizator transportu zwrócił się z oficjalnym pismem do przewoźników, aby dezynfekcje przeprowadzać ze szczególną dokładnością, a wyjątkową uwagę zwrócić m.in. na poręcze, uchwyty i kasowniki. Ponadto ZTM podjął decyzję o zaleceniu kierowcom i motorniczym otwieranie wszystkich drzwi – celem ograniczenia liczby kontaktów ludzkiego ciała z elementami pojazdów.
Przedstawiciele ZTM zapowiedzieli także wzmożone kontrole czystości pojazdów. Załogi terenowe będą zwracać zdecydowanie większą uwagę niż dotychczas na czystość pojazdów. W przypadku zaniedbań – będą nakładane kary.
Ponadto, organizator metropolitalnego transportu zbiorowego, dołączył do akcji informacyjnej realizowanej m.in. przez Śląski OW NFZ w Katowicach. Operatorom przekazano plakaty informujące o tym jak zapobiegać zakażeniu. Mają one zawisnąć w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Materiały informacyjne zostały także przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Akcja informacyjna ma również swoją odsłonę w internecie – na oficjalnych profilach społecznościowych ZTM pojawiły się pierwsze wpisy.
Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:
- mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,
- wzmożona kontrola czystości pojazdów,
- wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,
- realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe).
Info: ZTM