Knurów: NABÓR KANDYDATÓW na 4 wolne stanowiska urzędnicze – APLIKANTA STRAŻY MIEJSKIEJ
Urząd Miasta Knurów
44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5
OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW NA 4 WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE APLIKANTA STRAŻY MIEJSKIEJ W KNUROWIE:
O stanowisko mogą ubiegać się osoby, które spełniają następujące wymagania:
Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
obywatelstwo polskie;
– ukończone 21 lat;
– korzystanie z pełni praw publicznych;
– posiadanie co najmniej wykształcenia średniego lub średniego branżowego;
– posiadanie nienagannej opinii;
– sprawność pod względem fizycznym i psychicznym;
– brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
– uregulowany stosunek do służby wojskowej;
– posiadanie prawa jazdy kat. B;
– znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o strażach gminnych wraz z aktami wykonawczymi, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa o ruchu drogowym, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
umiejętność obsługi komputera, pracy w sieci komputerowej, obsługi edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, internetu, urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe, pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku:
– wykształcenie wyższe o kierunku: prawo, pedagogika resocjalizacyjna, psychologia, administracja;
– doświadczenie zawodowe w służbach powołanych do ochrony ładu i porządku publicznego, bezpieczeństwa;
– kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony ładu i porządku publicznego, bezpieczeństwa;
– dobra znajomość topografii miasta Knurowa;
– umiejętność pracy i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych, wynikających z narażania życia, zdrowia,
– pod presją czasu i stresu;
– zdyscyplinowanie;
– dyspozycyjność;
– umiejętność pracy w zespole.
Cechy charakteru:
operatywność, kreatywność i zdolności analityczne;
sumienność, dokładność i odpowiedzialność;
pracowitość;
asertywność.
Warunki pracy na stanowisku :
● służba pełniona na terenie miasta Knurowa w patrolu pieszym lub zmotoryzowanym przez cały rok bez
względu na panujące na zewnątrz warunki atmosferyczne;
● podleganie wpływom czynników atmosferycznych;
● wydatek energetyczny związany z chodzeniem;
● wymuszona pozycja ciała (chodzenie pieszo, patrol zmotoryzowany);
● system pracy 3 – zmianowy, we wszystkie dni tygodnia, po 8 godzin na dobę;
● narażenie na stres wynikający z narażenia życia;
● obsługa monitorów ekranowych, praca biurowa – w ramach wykonywanych obowiązków;
● budynek Urzędu Miasta Knurów przy ul. dr. Floriana Ogana 5 jest wyposażony w windę.
Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku będzie należało m. in.:
1. 1. Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.
2. Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym.
3. Kontrola publicznego transportu zbiorowego – w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 2136).
4. Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń.
5. Zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia.
6. Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.
7. Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych.
8. Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób.
9. Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.
10. Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
11.Realizacja innych zadań dotyczących ochrony porządku publicznego wynikających z ustaw i aktów prawa miejscowego, a w szczególności zadań określonych w ustawie o strażach gminnych.
Informacja:
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł mniej niż 6%.
Kandydaci złożą następujące dokumenty:
list motywacyjny, CV do celów rekrutacyjnych;
kwestionariusz osobowy do celów rekrutacji (BIP- załącznik ogłoszenia);
kserokopie dokumentów poświadczających: wykształcenie, staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu) i posiadane kwalifikacje (kserokopia świadectwa szkolnego, dyplomów uczelni, certyfikatów i zaświadczeń ukończenia szkoleń, kursów językowych, komputerowych i innych), posiadania uprawnień do kierowania pojazdami (prawo jazdy);
kserokopia książeczki wojskowej (mężczyźni) – (należy przedłożyć kopię pierwszej strony stwierdzającej tożsamość i numer książeczki oraz strony poświadczającej uregulowanie stosunku do służby wojskowej);
oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni praw cywilnych i publicznych oraz braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
oświadczenie o przyjęciu do wiadomości obowiązku informacyjnego, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, wynikającego z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 922) (BIP – oświadczenie załącznik do ogłoszenia);
oświadczenie o treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w BIP moich danych osobowych w przypadku zatrudnienia w wyniku przeprowadzonego naboru” (wzór w załączniku do ogłoszenia opublikowanym w BIP).
W celu przeprowadzenia naboru i wyłonienia kandydatów, kolejno przeprowadzone zostanie postępowanie kwalifikacyjne obejmujące:
test pisemny;
test sprawności fizycznej;
rozmowę kwalifikacyjną.
Przystępując do postępowania kwalifikacyjnego kandydat zobowiązany jest przedłożyć komisji następujące dokumenty:
dowód osobisty;
zaświadczenie lekarskie dopuszczające do wykonywania ćwiczeń fizycznych wydane
w terminie nie przekraczającym 14 dni do dnia przystąpienia do testu sprawnościowego.
Test sprawności fizycznej przeprowadzony zostanie w stroju składającym się z koszulki z krótkim rękawem, krótkich spodenek, obuwia sportowego. [Test sprawności fizycznej obejmować będzie próby: podciąganie się na drążku; rzut piłką lekarską [3kg]; ”pompki”; test zwinnościowy; „siady proste z leżenia tyłem”].
W przypadku niespełnienia powyższych wymagań kandydat nie zostanie dopuszczony do dalszego postępowania kwalifikacyjnego.
Oferty można przesyłać drogą pocztową, składać osobiście w Biurze Podawczym, ul. dr. Floriana Ogana 5 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 maja 2018r., w zamkniętej kopercie opisanej imieniem i nazwiskiem oraz adresem z dopiskiem „Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze Aplikanta Straży Miejskiej w Knurowie” .
Kwestionariusz osobowy kandydata oraz charakterystyka wymagań na stanowisku są dostępne w Referacie Kadr Urzędu Miasta Knurów, pokój nr 310 oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta Knurów jako załącznik do ogłoszenia (www. knurow.bip.info.pl).
Dodatkowych informacji o naborze udziela Komendant Straży Miejskiej w Knurowie – Andrzej Daroń, nr telefonu (32) 339 22 35 oraz Referat Kadr Urzędu Miasta Knurów – Jolanta Orłoś, nr tel. (32) 441 97 12).