bez kategorii

Szkolna Ekspedycja: Great Wall China — Gliwice

Jesteśmy już w Polsce, w drodze do Gliwic, ale jeszcze 24 godziny temu spacerowaliśmy po Murze Chińskim.

Pomimo opóźnionego lotu o 6 godzin z Kuala Lumpie do Pekinu, udało się dostać na oddalony o około 60 km od stolicy Chin, fragment muru w miejscowości Badaling.

Jeśli tylko będziecie mieli przesiadkę w Pekinie, wynoszącą minimum 15 godzin, to warto się wybrać. Wizę tranzytową, darmową, załatwia się na lotnisku i jeśli nie ma kolejki, to trwa to 2 minuty.

Później standardowe procedury związane z wjazdem do kraju, dla naszej grupy 14 osobowej trwało to około 1,5h. A jak się dostać z lotniska na Mur Chiński? Najlepiej szybkim pociągiem do stacji Dongzhimen, około 30min (w dwie strony 50 yuanów).

Ostatni pociąg rusza na lotnisko o 22:30, ze stacji Dongzhimen.

Później z tej samej stacji metrem niebieskim nr 2 w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, jedziemy 4 stacje na Jishuitan (około 20 minut i koszt 3 yuany). Ze stacji wychodzimy wyjściem 2b i mamy do przejścia około 300 m do miejsca, skąd jedzie autobusem 877 do Badalingu (1,5 – 2 h i koszt w dwie strony 24 yuany). Autobusy w stronę Muru jeżdżą tylko od 6 – 12, ale jeden za drugim, a od 12 do godziny 17 wracają w stronę Pekinu.

My ze względu na opóźniony lot byliśmy dopiero o 14:30 i musieliśmy brać taksówki. Koszt na osobę po targowaniu to 60 yuanów, co za auto wychodziło 420 yuanów.

Wstęp na Mur 40 youanów dorośli, a dzieci 20 yuanów (wystarcza polska legitymacja). Po powrocie warto  podjechać metrem nr 2 na stację Qianmen (4 yuany). Można zobaczyć plac Tiananmen, Zakazane Miasto oraz wybrać się na Kaczkę po Pekińsku oraz zakupy na pobliskie Hutongi.

Później metrem nr 2 nadal w tym samym kierunku wracamy na stację Dongzhimen skąd pociągiem wracamy na lotnisko.

Koszt takiej wyprawy z lotniska to : 125 – 145 yuanów (73 zł – 85zł). W naszym przypadku przy podróży taksówkami wyszło 94 zł na osobę).

Wyliczenia przez założeniu, że 1 youan to 6,4 $, a 1$ to 3,75zł.