Przy ul. Kościuszki naprzeciwko dworca kolejowego trwa budowa centra przesiadkowego, które będzie ważnym elementem systemu zrównoważonej mobilności miejskiej.

Osoby dojeżdżające do pracy np. pociągiem do Katowic, będą mogły dojechać do dworca na rowerze, zostawić go w wiacie z odpowiednimi zabezpieczeniami i po powrocie ponownie przesiąść się na rower.

Centrum przesiadkowe jest jednym z elementów dofinansowanego z UE projektu obejmującego poprawę jakości infrastruktury istniejących centrów przesiadkowych oraz infrastruktury dedykowanej ruchowi rowerowemu. Jego częścią są również centra przesiadkowe przy stacji kolejowej Rybnik-Paruszowiec oraz na dworcu Komunikacji Miejskiej, a także drogi rowerowe wzdłuż ul. Żorskiej, Raciborskiej i fragment bulwarów nad Nacyną.

– Projekt zakłada realizację siedmiu zadań – przypomina prezydent Rybnika Piotr Kuczera. – Trzy z nich dotyczą rozbudowy istniejących centrów przesiadkowych w celu dostosowania ich do obsługi ruchu rowerowego, takich jak parkingi Bike&Ride oraz ułatwienia przesiadania się z samochodu na transport publiczny, czyli parkingi Park&Ride czy strefy Kiss&Ride. Pozostałe cztery zadania dotyczą rozwoju infrastruktury dedykowanej rowerom  – dodaje.

Na projekt związany z wdrażaniem przyjętego w lutym 2017 r. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Rybnika udało się pozyskać prawie 10 mln zł unijnego dofinansowania.

Info: rybnik.eu