Od dziś, 8 lipca 2018 roku obowiązuje nowy regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt w pociągach należących do PKP Intercity. Zmiany, które w nim wprowadzono, dotyczą głównie zakupu biletu bez gwarancji miejsca.

Na czym dokładnie polegają?

W regulaminie pojawił się nowy zapis o następującej treści: „W przypadku braku wolnych miejsc do siedzenia w danym pociągu na przejazd w danym dniu, relacji, klasie wagonu, bilety na taki przejazd są wydawane bez wskazania miejsca do siedzenia (z wyjątkiem przedziałów menedżerskich), przy czym sprzedaż takich biletów w kasie biletowej, biletomacie, serwisie e-IC, systemie SkyCash, aplikacji IC Navigator oraz w Bilkom2, może być wstrzymana, o czym PKP Intercity każdorazowo informuje na stronie internetowej”.

Oznacza to, że w przypadku przepełnienia składu, przewoźnik będzie mógł wstrzymać sprzedaż biletów bez gwarancji miejsca siedzącego. Taka sytuacja będzie dotyczyć każdego pociągu PKP Intercity w momencie, w którym zabraknie w nim miejsc siedzących.

Warto podkreślić, że zmiana nie dotyczy żadnych konkretnych pociągów – program ma charakter pilotażowy i będzie stosowany doraźnie.

Przewoźnik zostawił jednak furtkę dla najbardziej zdesperowanych podróżnych, którzy nie zdążyli zawczasu kupić biletu. Jeśli kasjer na dworcu odmówi sprzedaży biletu z uwagi na brak miejsca, pasażer będzie mógł otrzymać specjalne potwierdzenie. Pozwoli mu ono wsiąść do pociągu i zakup biletu bez opłaty pokładowej u konduktora.

Zmianami w regulaminie przejazdu przewoźnik zachęca do wcześniejszego zakupu biletów. PKP Intercity już od jakiegoś czasu namawia podróżnych by decydowali się na rezerwację miejsca w pociągu przez internet. Odpowiednio wcześniej kupiony bilet możemy zapłacić mniej. Oprócz tego, teraz pasażerowie wybierając połączenie będą mogli sprawdzić, jak bardzo zatłoczony jest interesujący ich pociąg.

Info: intercity.pl