Ornontowice

Ornontowice: Pomagają w procesie składania wniosku i uzyskania dofinansowania – „Czyste Powietrze”

Od 15 września 2020 r. w ramach porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW) Mieszkańcy Gminy Ornontowice otrzymają pomoc w procesie składania wniosku i uzyskaniu dofinansowania w ramach programu „Czyste Powietrze”.
 
KONTAKT:
Urząd Gminy Ornontowice Wydział Rozwoju i Inwestycji, tel. 32 3306228 lub 32 3306224.
W przypadku chęci wypełnienia wniosku o dofinansowanie w ramach programu, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu umówienia na konkretną godzinę. Wypełnianie wniosku trwa około 1-1,5 godziny.
Gmina nie przyjmuje dokumentów związanych z rozliczeniem dofinansowania, a jedynie udziela pomocy przy ich kompletowaniu.
Otrzymasz wsparcie doradcze w zakresie programu „Czyste Powietrze”:
 zapoznanie z zasadami Programu „Czyste Powietrze” i dokumentami z nim związanymi,
 wsparcie przy samodzielnym skompletowaniu wniosku o dofinansowanie,
wsparcie przy wypełnieniu danych z audytu energetycznego / uproszczonej analizy energetycznej,
 wsparcie przy wyliczaniu części dochodowej,
 wsparcie przy przygotowaniu rozliczenia dotacji.
Jeśli nie zdecydujesz się na samodzielne złożenie wniosku – możesz skorzystać z usług przeszkolonych pracowników i wypełnić oraz złożyć wniosek w Urzędzie Gminy
Wniosek wraz z uprawnionym pracownikiem wypełnisz podczas wizyty w Urzędzie Gminy. Następuje to po etapie doradczym. Twój wniosek zostanie na miejscu wydrukowany, a po jego podpisaniu zarejestrowany w Kancelarii Urzędu Gminy i w terminie 5 dni roboczych przekazany do WFOŚiGW w Katowicach. Zabierasz z sobą kopię wniosku z potwierdzeniem rejestracji. Dalsze procedowanie prowadzone będzie bezpośrednio przez WFOŚiGW w Katowicach. Data wpływu podpisanego wniosku o dofinansowanie do kancelarii Urzędu Gminy (potwierdzona na pierwszej stronie dostarczonego wniosku poprzez stempel kancelarii) stanowi datę złożenia wniosku do WFOŚiGW. To Gmina przekazuje Twój wniosek do WFOŚiGW
Obowiązkiem Gminy jest niezwłocznie, nie później niż 5 dni roboczych od daty złożenia, przekazanie wniosku do WFOŚiGW. Pomoc Gminy ma na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosku w WFOŚiGW, ale nie decyduje o przyznaniu dofinansowania. WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępu i kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.
Możesz zostać poproszony o uzupełnienie wniosku
Jeżeli po weryfikacji wniosku WFOŚiGW zidentyfikuje braki, zwraca się on wówczas z prośbą do wnioskodawcy o uzupełnienie wniosku o dofinansowanie.
Korzystając z wsparcia obsługi Punktu Informacyjnego w Urzędzie Gminy masz większą pewność, że:
 wniosek jest na obowiązującym formularzu,
 wniosek jest prawidłowo podpisany (wnioskodawca, małżonek, współwłaściciele, członkowie gospodarstwa domowego),
 wnioskodawca wskazał prawo własności/współwłasności do budynku/lokalu mieszkalnego lub nieruchomości w przypadku domu nowo budowanego,
 wypełniono wszystkie wymagane pola formularza wniosku oraz dołączono wszystkie wymagane załączniki do wniosku,
 wniosek o dofinansowanie jest poprawny pod względem rachunkowym (wyliczenie dochodu, prawidłowość dokumentów potwierdzających wysokość dochodu, np. data wydania, wnioskowany zakres rzeczowy przedsięwzięcia, czy koszty kwalifikowane oraz kwoty dofinansowania zostały prawidłowo określone i wyliczone, czy okres realizacji przedsięwzięcia został prawidłowo wyliczony).
Zanim zadzwonisz i umówisz się na spotkanie, PRZYGOTUJ koniecznie:
 numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planujesz inwestycję i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany – przygotuj akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa – w przypadku nieaktualnego wpisu nazwiska w KW / odpis postępowania spadkowego / etc. – dla wykazania tytułu prawnego do nieruchomości,
 numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
 numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
 rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
 powierzchnię użytkową budynku,
 faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji)
 PIT za poprzedni rok (dla wniosków składanych do dnia 1.05.2021 r. przygotuj PIT za 2019, po 1.05.2021 obowiązują dochody wykazane w PIT za 2020).
Wnioskodawca/właściciel – współwłaściciel – współmałżonek
Wraz z wnioskodawcą, wniosek w sekcji „Oświadczenia” przewiduje potwierdzenie własnoręcznym podpisem wyrażenia zgody na realizację przedsięwzięcia w Programie „Czyste Powietrze” przez wszystkich współwłaścicieli oraz zgody współmałżonka wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań wynikających z umowy dotacji. Te osoby muszą pojawić się wraz z wnioskodawcą osobiście na etapie podpisywania gotowego wniosku o dofinansowanie.
Oczekujesz dodatkowych informacji – od 15 września możesz dzwonić i pytać: 32 3306228 lub 32 3306224.
 
Pracownik umówi się z Tobą na dogodny termin i będzie do Twojej dyspozycji, zapewniając maksimum anonimowości podczas Twojej wizyty.
Link do Programu „Czyste Powietrze”: https://www.wfosigw.katowice.pl/program-czyste-powietrze.html
 
info: gmina ornontowice