Ornontowice: Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

0
859

OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE :
„PODINSPEKTOR /INSPEKTOR DO SPRAW OCHRONY ŚRODOWISKA
W WYDZIALE ŚRODOWISKA I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI”

1. Wymagania niezbędne:
a) posiadanie wykształcenia wyższego – preferowany profil – ochrona środowiska,
c) posiadanie obywatelstwa polskiego, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 3 Ustawy o pracownikach samorządowych,
d) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
g) zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość przepisów z zakresu:
• Ustawy o samorządzie gminnym,
 Kodeksu postępowania administracyjnego,
 Ustawy Prawo ochrony środowiska,
 Ustawy o ochronie przyrody,
 Programu ochrony powietrza dla Województwa Śląskiego,
 Ustawa Prawo wodne,
 Uchwały antysmogowej dla Województwa Śląskiego.
b) mile widziane doświadczenie związane z pracą w administracji,
c) mile widziane doświadczenie w dziedzinach związanych z ochroną środowiska, w tym ochroną powietrza, ochroną przyrody, pozyskiwaniem środków z funduszy krajowych na realizację zadań związanych z ochroną środowiska,
d) komunikatywność,
e) opanowanie w trudnych sytuacjach,
f) podzielność uwagi,
g) zdolność do dokładnej pracy, ładu i porządku,
i) umiejętność pracy w zespole,
k) samodzielność, operatywność
l) mile widziane – prawo jazdy kategorii B, prywatny samochód do własnej dyspozycji

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza, w szczególności:
a) wdrażanie przepisów wskazanych w Programie ochrony powietrza dla Województwa
Śląskiego (Program Ochrony Powietrza) i Uchwale antysmogowej dla Województwa Śląskiego to jest: przeprowadzanie kontroli dotyczących spalania paliw, pozostałości roślinnych i tak dalej, przygotowywanie sprawozdań z realizacji Programu Ochrony Powietrza.
b) współpraca z policją i innymi instytucjami w zakresie wdrażania przepisów dotyczących
ochrony powietrza,
c) prowadzenie postępowań w razie naruszenia przepisów dotyczących ochrony powietrza,
d) prowadzenie bazy danych urządzeń grzewczych,

2. Realizacja spraw z zakresu hydrosfery między innymi:
a) prowadzenie Ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, przyjmowanie sprawozdań od podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych transportu nieczystości ciekłych, przyjmowanie i analiza zgłoszeń eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia – oczyszczalnie ścieków,
b) wydawanie decyzji z zakresu Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
odprowadzaniu ścieków,
c) nakazanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom,
d) zatwierdzanie ugody zawartej przez właścicieli gruntów ustalającej zmiany stanu wody
na gruntach.

3. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody:
a) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usuwania drzew i prowadzenie spraw z tym związanych
w oparciu o Ustawę o ochronie przyrody.
4. Prowadzenie spraw związanych łowiectwem, leśnictwem, w szczególności z:
a) wydawanie opinii w sprawie wydzierżawiania obwodów łowieckich,
b) opiniowanie planów łowieckich.

5. Prowadzenie całości spraw z zakresu rolnictwa, w tym związanych z:
a) organizowaniem szkoleń oraz uczestnictwem w szkoleniach dotyczących rolnictwa,
b) opracowywanie materiałów statystycznych,
c) obowiązkowym ubezpieczeniem rolników,
d) opiniowaniem inwestycji związanych z wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
e) wydawanie zaświadczeń/oświadczeń/poświadczeń i innych dokumentów związanych
z rolnictwem,
f) udział w pracach związanych z szacowaniem szkód w rolnictwie oraz współpraca
z komisją do spraw szacowania szkód,
g) współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i tak dalej, prowadzącymi działania związane z rolnictwem.

4. Warunki pracy:
a) biuro w budynku bez barier architektonicznych, winda,
b) stanowisko wyposażone w zestaw komputerowy z drukarką, telefon;
c) oprogramowanie: Libre Office, Elektroniczny System Obiegu Dokumentów FINN8SQL, Lex, Legislator,
d) do dyspozycji inne urządzenia biurowe, między innymi: ksero, skaner, niszczarka, bindownica, gilotyna,
e) uciążliwość fizyczna: praca siedząca przy komputerze, praca w terenie niezależnie od
warunków pogodowych,
f) wyjazdy służbowe: krótkotrwałe – często; całodniowe – około 2 razy w miesiącu,
g) wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy,
h) wynagrodzenie – uzależnione od posiadanych kwalifikacji i stażu pracy, do uzgodnienia,
i) zatrudnienie na czas określony, z możliwością kontynuacji a w przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym – umowa na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej.

5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.

6. Wymagane dokumenty:
a) kwestionariusz osobowy dla celów rekrutacji, własnoręcznie podpisany (załącznik do pobrania),
b) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie,
c) podpisane oświadczenie o korzystaniu z pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik do pobrania),
d) podpisane oświadczenie o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik do pobrania),
e) podpisane oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
f) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych dla realizacji niniejszego procesu rekrutacji oraz na czas ich ustawowej archiwizacji zgodnie z rzeczowym wykazem akt, a w razie zatrudnienia – w celu realizacji obowiązków pracodawcy związanych z zatrudnieniem – klauzula Informacyjna dla kandydata (załącznik do pobrania),
g) oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu, iż informacje zawarte w ofercie stanowią informację publiczną,
h) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osób, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U z 2019 r. poz. 1282),

7. Termin i miejsce składania dokumentów:
a) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją: „Nabór na stanowisko urzędnicze: Podinspektora/Inspektora do spraw ochrony środowiska
w Wydziale Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami” w siedzibie Urzędu Gminy,
w punkcie odbioru przesyłek – Recepcja lub przesłać pocztą tradycyjną lub przesłać elektronicznie za pośrednictwem platformy E-PUAP lub SEKAP, w terminie do dnia 15 stycznia 2021 r. do godziny 13.oo.
b) aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wskazanego terminu nie będą rozpatrywane.

8. Końcowa weryfikacja – Rozmowy kwalifikacyjne
a) o wynikach I i II etapu naboru kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie bądź drogą
mailową,
b) o sposobie i miejscu przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych z zakresu znajomości
przepisów, o których mowa w ustępie 2a niniejszego ogłoszenia, osoby zakwalifikowane
do następnego etapu rekrutacji zostaną powiadomione telefonicznie bądź drogą mailową,
c) kandydaci, którzy nie spełnią wymagań określonych w ogłoszeniu, nie zostaną dopuszczeni do dalszego etapu rekrutacji.

9. Informacje dodatkowe:
a) oferty pięciu najlepszych kandydatów wskazanych w protokole naboru będą zgodnie z instrukcją kancelaryjną przechowywane przez okres 2 lat, w aktach Wydziału Organizacyjnego, a następnie przekazane zostaną do archiwum Urzędu Gminy,
b) oferty pozostałych kandydatów należy odebrać osobiście po zakończeniu procedury
konkursowej. W przypadku nieodebrania dokumentów ofertowych, oferty zostaną komisyjnie
zniszczone.

Wójt Gminy Ornontowice
mgr Marcin Kotyczka

Info: ornontowice.pl