Kronika policyjnaRybnik

KMP: Rybnicki Telefon Zaufania – policjanci i pracownicy dla seniorów

W ramach Rybnickiego Telefonu Seniora, od marca telefoniczne dyżury pełnić będą również policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku oraz prawnicy, którzy w wyznaczonych godzinach posłużą seniorom radą i pomocą. Podstawowymi celem uruchomienia policyjnych dyżurów jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa seniorów. Seniorzy będą mogli zasięgnąć informacji m.in. o tym, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz poznać szerokie spectrum oszustw dotykających właśnie osób starszych.

Coraz częściej słyszmy o bardzo pozytywnych reakcjach seniorów na próby oszukania ich przez osoby podszywające się za pracowników instytucji państwowych, czy członków rodziny. Starsi ludzie stali się bardziej czujni i wiedzą jak reagować, co nas cieszy.

Wczoraj profilaktyk z rybnickiej komendy – sierż Kamil Kazek pełnił dyżur w ramach Telefonu Zaufania Seniora w Rybniku. Zainteresowanie policyjnym poradami było bardzo duże. Mundurowy udzielał telefonicznie porad i wskazówek osobom starszym radząc między innymi w jaki sposób zgłosić oszustwo internetowe, zrobić bezpieczne zakupy w sieci. Pytania dotyczyły także bezpiecznych płatności internetowych i bezpieczeństwa w szczególności w miejscu zamieszkania.

Podczas rozmów z seniorami, stróże prawa będą również promowali założenia kampanii „Nie reagujesz – akceptujesz”, poprzez zwiększenie świadomości i reakcji seniorów na przypadki naruszenia prawa, promowanie dbałości o wspólne bezpieczeństwo. Więcej informacji na temat Rybnickiego Telefonu Zaufania znajdziecie Państwo na stronie Urzędu Miasta w Rybniku: https://www.rybnik.eu/dla-mieszkancow/aktualnosci/aktualnosc/policja-i-prawnicy-dla-seniora

Rybnicki Telefon Seniora będzie działał co najmniej do 2023 roku

Terminy dyżurów, pod nr tel. 327 847 874:
Policjant – w każdy pierwszy czwartek miesiąca, w godz. 10.00 – 14.00
Prawnik – w każdy czwarty czwartek miesiąca, w godz. 12.00 – 14.00

info: KMP Rybnik