GliwiceInformacjeRegion

Gliwice: Dobra komunikacja to priorytet

Śniadania prasowe organizowane przez Prezydent Gliwic Katarzynę Kuczyńską-Budkę stają się stałym punktem na medialnej mapie miasta.

Na spotkaniu dziennikarze lokalnych i regionalnych redakcji mieli okazję porozmawiać o kluczowych sprawach dla Gliwic, w tym o przyszłości wież ciśnień, zagospodarowaniu skwerku na rogu ulic Zwycięstwa i Bohaterów Getta Warszawskiego oraz konsekwencjach nieprzyjęcia planu zagospodarowania przestrzennego dla ulicy Piwnej. Nie zabrakło też tematów związanych z budową silnej marki miasta i ochroną postindustrialnych zabytków.

Jednym z wątków, który pojawił się niemal na początku spotkania, była sesja Rady Miasta Gliwice, odbyta dzień wcześniej. Dziennikarzy szczególnie interesowała przyszłość terenu dawnego Browaru Scobla przy Placu Piastów, gdzie prywatny inwestor planował realizację projektu, jednak uchwała dotycząca planu zagospodarowania przestrzennego nie zyskała akceptacji radnych. Prezydent Kuczyńska-Budka podkreśliła, że konieczna będzie analiza, czy uchwała powinna wrócić pod obrady. Możliwe są też rozmowy z inwestorem, by wypracować rozwiązanie korzystne dla obu stron.

Dyskusja dotyczyła również skwerku u zbiegu Zwycięstwa i Bohaterów Getta Warszawskiego. Urbanistka miejska, prof. Agata Twardoch, zaznaczyła, że przestrzeń ta jest częścią większego projektu przekształceń w centrum Gliwic. Podkreśliła, że skwer powinien zostać domknięty zabudową, ale w taki sposób, by nie ograniczać dostępu do światła dla mieszkańców sąsiednich budynków. To miejsce ma szansę zyskać nową jakość, harmonijnie wpisując się w zmiany, które miasto chce wprowadzić w śródmieściu.

Nie zabrakło pytań o przyszłość gliwickich wież ciśnień, dawnej Huty Szkła przy centrum przesiadkowym oraz Fabryki Drutu. Prezydentka zapewniła, że miasto będzie szukać najlepszych rozwiązań, które pozwolą na ich rewitalizację lub zagospodarowanie z myślą o mieszkańcach. Wspomniała również o pracach nad uchwałą krajobrazową oraz strategią budowania silnej marki Gliwic. W planach jest opracowanie brandu i identyfikacji wizualnej, a także wybór symboli, które najmocniej kojarzą się z miastem.

W spotkaniu z mediami, oprócz Prezydent Gliwic, udział wzięli jej zastępcy: Agnieszka Dylewska, Łukasz Gorczyński i Jarosław Zięba, a także urbanistka miejska Agata Twardoch oraz zastępczyni skarbnik miasta, Agnieszka Michalska-Bury. Wymiana zdań i różnorodność tematów po raz kolejny pokazały, że otwartość i dialog są kluczowymi elementami polityki informacyjnej gliwickiego magistratu.

Info: UM Gliwice