28 stycznia będziemy obchodzić Dzień Ochrony Danych Osobowych. Aby przypomnieć gliwiczanom, jak ważna jest ochrona danych Śląska Sieć Metropolitalna wraz z Miastem Gliwice oraz Miejską Biblioteką Publiczną przygotowała kampanię informacyjną.

Problematyka ochrony danych osobowych dotyczy wielu obszarów codziennego życia, m.in. użytkowania urządzeń elektronicznych, zakupów w sklepach internetowych, zawierania umów na świadczenie usług, przeglądania stron internetowych czy korzystania z portali społecznościowych. Dzień Ochrony Danych Osobowych ma na celu uwrażliwienie obywateli na ochronę danych i informowanie o przysługujących im prawach.

W tym roku po raz pierwszy spoty w ramach kampanii promocyjnej Dnia Ochrony Danych Osobowych zostały przygotowane przez uczestników ogólnopolskiego konkursu „ Safe data. Video challenge”. Do konkursu przystąpili uczniowie ze szkół ponadgimnazjalnych  z terenu całej Polski. Zwycięzcami najlepszego spotu okazali się uczniowie z Zespołu Szkół Budowlano-Informatycznych im. M. Kopernika w Żorach. Drugie miejsce przypadło uczniom z Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach. Trzecie miejsce zajęli uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Kędzierzynie-Koźlu. Zwycięski spot będzie emitowany 28 stycznia na ekranach miejskich w Łodzi, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Opolu i Gdyni oraz podczas tygodniowej kampanii na ekranach LED w Gliwicach i 8 największych miastach Polski.

Drugi spot, opracowany przez laureatów II miejsca, skierowany do uczniów, zostanie przekazany do wszystkich typów szkół w całej Polsce. Przygotowana kampania informacyjna ma promować aktywną postawę wobec bezpieczeństwa danych osobowych i ochrony prywatności, między innymi podczas korzystania z mediów elektronicznych. Kampania odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Info: gliwice.eu