Gliwice: Budowa Centrum Przesiadkowego. Znów zmiany przy Tarnogórskiej!

0
184

Od poniedziałku szykują się kolejne zmiany na ul. Tarnogórskiej – w miejscu, gdzie od 22 lutego prowadzone są roboty związane z budową Centrum Przesiadkowego. Od 12 kwietnia możliwy znów będzie wyjazd z ul. Kolberga, a na jednokierunkowym odcinku ul. Tarnogórskiej ruch pojazdów zostanie przełożony z lewej na prawą stronę. Utrzymany zostanie ruch jednokierunkowy od ul. Witkiewicza do Opolskiej. O kolejnych zmianach w organizacji ruchu wykonawca będzie informował z wyprzedzeniem.

Z utrudnieniami w tym rejonie kierowcy muszą liczyć się do końca roku. Po zakończeniu prac ul. Tarnogórska zyska nową konstrukcję nawierzchni, nowe oświetlenie, a pozostała istniejąca infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Na wjeździe do Centrum Przesiadkowego wykonane zostanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W ciągu ul. Tarnogórskiej zostaną także wykonane zatoki postojowe oraz ciągi pieszo-rowerowe i rowerowe, stanowiące kontynuację dróg, które zostaną wybudowane na obszarze Centrum Przesiadkowego.

Przypomnijmy, że powstające po północnej stronie gliwickiego dworca Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.

Gotowa jest już konstrukcja podziemna przyszłego budynku służącego obsłudze pasażerów i trwają prace związane z konstrukcją jego kondygnacji nadziemnych. Wzniesiono także całą konstrukcję nośną nowego przejścia podziemnego łączącego budynek z istniejącym tunelem Tarnogórska – dworzec PKP, a obecnie wykonywana jest żelbetowa konstrukcja wyjść. Nad wejściem do istniejącego tunelu wykonawca skończył już konstrukcję nośną pod nowe zadaszenie, trwają też roboty związane z wymianą posadzki w istniejącym tunelu. Wykonano także większość robót fundamentowych pod zadaszenia Centrum Przesiadkowego oraz całą konstrukcję stalową pierwszego zadaszenia. Kontynuowane są prace związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową, sanitarną, siecią wodociągową, telekomunikacyjną i elektryczną) – zarówno na terenie przyszłego Centrum Przesiadkowego, jak i przy ulicach Tarnogórskiej i Toszeckiej. Zgodnie z zapowiedziami, rozpoczyna się remont ponadstuletniej kolejowej wieży ciśnień przy ul. Kolberga.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.

Info: gliwice.eu

 

fot. ZDM